دانلود پروژه رشته برق طراحی و ساخت یک سيگنال ژنراتور مربعی و سينوسی
نوشته شده توسط : زپو

 دانلود پروژه رشته برق  طراحی و ساخت یک سيگنال ژنراتور مربعی و سينوسی


عنوان پروژه: طراحی و ساخت یک سيگنال ژنراتور مربعی و سينوسی
قالب فایل: WORD
تعداد صفحات: 65 صفحه

فهرست مطالب:

مقدمه

فصل اول: الكترونيك قدرت

مبدل DC به AC تكفاز

مدولاسيون پهناي پالس(PWM) 

اشكال مختلف سوئچينگ  PWM

مدولاسيون  PWM دو قطبي

مدولاسيون PWM  تك قطبي

شماي PWM تك قطبي بهبود يافته

بلوك دياگرام كلي مدار پروژه

يكسوساز تمام موج

مبدل DC بهAC 

IGBT● 

ساختارسيليكون و مدار معادل

مشخصات هدايت

مشخصات سوئيچينگ

راه انداز يا  درايور IGBT 

شرح اي سي IR2113

ملاحظات طراحي بخش درايور IR2113

برد مدار چاپي مورد نياز براي راه اندازي ماسفت

راهنماي كمك سريع

فصل دوم: ميكروكنترلر 8051

مقدمه

تفاوت بين ميكرو پروسسور و ميكرو كنترلر

ميكرو كنترلر8051

تخصيص فضاي حافظه RAM در 805

توصيف پايه هاي 805

فصل سوم: تشريح تكميلي مدار پروژه

پل ديود و خازن صافي كننده ورودي

راه انداز پل سوئيچ هاي قدرت

ميكروكنترلر 89C52

اپتو كوپلر و نقش آن در مدار

عملكرد مدار

كاربردهاي پروژه


منابع


* مقدمه
"با پيشرفت در قطعات نيمه هادي قدرت از 1950‏، الكترونيك قدرت، بطور گسترده اي در كاربردهاي صنعتي، نقل و انتقال، تجاري و هوا فضا رشد كرده است. الكترونيك قدرت در مورد تبديل بهينه انرژي، كنترل و حالت دادن به توان الكتريكي با استفاده از عناصر نيمه هادي جامد بحث مي كند. عمده ترين كار در الكترونيك قدرت تبديل انرژي از  يك شكل به شكل ديگر مي باشد كه اين مي تواند توسط مبدلهاي قدرت مختلف صورت گيرد. اين مبدلها توسط قطعات الكترونيكي كنترل مي گردد. كه معمولاً اين گونه مبدلها در مد سوئيچينگ كار مي كنند. قطعات نيمه هادي قدرت مختلفي در مبدلها بكار مي روند كه با تحريك گيت آنها عمل روشن و خاموش شدن قطعات صورت مي گيرد. عناصر قدرتي كه معمولاً بكار مي روند شامل  GTO (Gate-Turn-off Thyristor) ، MCT (Mos-Controlled-Thyristor) IGBT   (Insulated Gate Bipolar Transistor) ، MOSFET  مي باشند. امروزه با افزايش تواناييهاي قطعات قدرت و سهولت كنترل عناصر نيمه هادي مدرن توپولوژيهاي مختلفي در ساخت مبدلهاي قدرت ايجاد گرديده است كه با توجه به شكل ورودي و خروجي توان‏ ، آنها را به چند دسته تقسيم مي كنند:

مبدل DC به AC (اينورتر) مبدل AC به DC (يكسو ساز)مبدل DC به DC (چاپر)مبدل AC به AC (كانورتر ماتريكس، سيكلو كانورتر)

امروزه با ساخت ميكروپروسسورهاي فركانس بالاي DSP مبدلهاي با كيفيت و بهره بالا طراحي و ساخته مي شود كه در اين پروژه طراحي و ساخت يك سيگنال ژنراتور مربعي و سينوسي كه فركانس آن توسط يك مدار ميكروپروسسوري كنترل مي گردد آورده شده است. كه در واقع اين مدار يك مبدل DC به AC مي باشد كه ولتاژ برق شهر توسط يك مدار يكسو ساز ساده به DC تبديل شده و سپس اين مقدار DC ثابت توسط يك مدار ميكروپروسسوري بعنوان بخش كنترل و يك مدار تمام پل با قطعات نيمه هادي IGBT و درايورهاي آن بعنوان بخش قدرت به يك سيگنال AC با فركانس مختلف تبديل مي گردد.

ولتاژی که از خروجی مدار حاصل می شود یک پالس مربعی است که فرکانس آن می تواند ، از 1 هرتز تا 2 کیلو هرتز متغیر باشد البته با تنظیم یک فیلتر پایین گذر برای یک فرکانس خاص می توان آن را به یک سیگنال سینوسی تبدیل نمود.

با بررسی جزئیات مدار مشاهده می گردد در این پروژه ، از دروس متفاوت گذرانده شده در رشته مهندسی برق استفاده شده است  چرا که بخشی از مدار الکترونیک ، بخش دیگر الکترونیک صنعتی و بخشي دیگر نیز میکروکنترلر می باشد که با انجام این پروژه تجربه عملی نسبتاً کاملی از دروس تئوری گذرانده شده حاصل گردید. در این نوشتار نیز سعی شده است تا ضمن تشریح کامل مدار پروژه ، مطالب ضروری دیگر که می تواند مدار را بیشتر تحلیل نموده و دلایل استفاده از قطعات و المانهای بکار رفته را توضيح نماید عنوان شود  بنابراین از آنجایی که بخش عمده ای از پروژه مربوط به سوئیچ المانی از الکترونیک قدرت و کاربرد آن در پروژه مذکور مي باشد، فصل اول را به مبحث الكترونيك قدرت اختصاص دادیم و از آنجایی که در این پروژه از میکروکنترلر 89C52 که از خانواده میکروکنترلر 8051 می باشد ، استفاده شده است فصل دوم را به طور کلی به مبحث میکروکنترلر 8051 و جزئیات مربوط به آن اختصاص دادیم علاوه بر این لازم بود که تحلیل کلی از پروژه را ارئه دهیم لذا لازم دیدیم در فصل سوم به تشریح کامل مدار پرداخته و ضرورت استفاده از تک تک قطعات را بیان نموده و به مدار کاربردی آن نیز بپردازیم."

خرید و دانلود  دانلود پروژه رشته برق  طراحی و ساخت یک سيگنال ژنراتور مربعی و سينوسی






:: برچسب‌ها: IR2113 , سیگنال ژنراتور , ميكروكنترلر 8051 , مدولاسیون PWM , الکترونیک قدرت , اپتو كوپلر ,
:: بازدید از این مطلب : 98
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 8 ارديبهشت 1395 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: